Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Lázár János: „Gyulával fogjuk kezdeni, példaképpen a gyulai pályaudvar felújításával”

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • GYH/MTI • HÍREK • 2024. augusztus 16. 15:33
Lázár János: „Gyulával fogjuk kezdeni, példaképpen a gyulai pályaudvar felújításával”
A kormány közlekedési akciótervet indított

Lázár János mai sajtótájékoztatóján a gyulai vasútállomás felújításáról is beszélt. Azt mondta, hogy a kisebb pályaudvarok felújítását saját forrásból finanszírozza a MÁV. Ez a felújítási program a turisztikai desztinációkat és járásközpontokat érinti, mint fogalmazott, „Gyulával fogjuk kezdeni, példaképpen a gyulai pályaudvar felújításával”.

Lázár János építési és közlekedési miniszter a tárca sajtótájékoztatóján, „a közlekedési infón”

Fotó: facebook.com/lazarjanosfidesz

Ötpontos akciótervvel újítjuk meg a magyar helyközi közlekedést. Meghatározzuk a közlekedéshez való jogot, korszerűsítjük a vasúti vonalakat, frissítjük a vasúti flottát, átalakítjuk a MÁV-ot és a vasútállomások felújítása mellett, új mobil applikációval tesszük kényelmesebbé az utazást. Indulhat a munka! – olvasható Lázár János közösségi oldalán.

„A magyar kormány ötpontos közlekedési akciótervet hirdet a mai nappal” – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter pénteken Budapesten a tárca sajtótájékoztatóján, „a közlekedési infón” – írta az MTI.

Elmondta, az akcióterv alapján a kormány megváltoztatja, megreformálja és átalakítja a magyar közlekedés rendszerét a szolgálatatások színvonalának növelése, az elégedettség erősödése érdekében. Az ötpontos akcióterv része az utasok jogainak garantálása, a vasútépítés, a járműbeszerzés, az utaskomfort fokozása és a MÁV Zrt. új vállalattá szervezése.

Az átszervezés eredményeként a MÁV-hoz három leányvállalat – a személyszállítás, a pályaműködtetés, és a cégek kiszolgálását végző társaság – tartozik majd. A MÁV Zrt. élére Pafféri Zoltán helyére Hegyi Zsoltot, a MÁV-Start jelenlegi szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettesét nevezik ki vezérigazgatónak szeptember 1-jével – tette hozzá a miniszter.

Lázár János úgy vélte, a közlekedéshez való jogot állampolgári alapjoggá kellene nyilvánítani, és elmondta, hogy az Országgyűlés elé szeptemberben kerülő új személyszállítási törvényben egyebek közt ez a kérdés is szerepel. Rögzíteni kell, hogy Magyarországon a közlekedésben minimálisan milyen jog illeti meg az állampolgárokat – hangsúlyozta a miniszter, megjegyezve, hogy az állam biztosítaná a lakóhely és a járásközpont közötti közösségi közlekedés biztosítását naponta háromszor, oda-vissza, átszállás nélkül.

A vasútépítésről Lázár János elmondta, Magyarországon a 6500 kilométer vasúti pályának 50 százalékán a vonatok sebességkorlátozással közlekednek, egyebek közt ezért nem lehet a menetrendet betartani.

A miniszter beszámolt arról, felhatalmazást kapott, hogy a kormány nevében az Európai Beruházási Bankhoz (EIB) forduljon 1 milliárd euró hitelkérelemmel. Ezt az összeget Magyarország 1 milliárd euró saját erővel egészítené ki, és felhasználásával mintegy 880 milliárd forintot meghaladó vasúti pályafelújítási, komplex fejlesztési programot kezdene 2025-ben. Ezen felül szeretnének uniós forrásokat igénybe venni, egyebek között a HÉV-járművek felújításához.

A járműbeszerzéssel kapcsolatban Lázár János három opciót említett. Az egyik a magyar kötöttpályás gyártási kapacitás megteremtése, ennek része lenne a spanyol Talgo vasúti járműgyár megvásárlása. Egy másik lehetőség új járművek beszerzése, a harmadik opció pedig használt járművek vásárlása lehetne.

Az akciótervben szerepel, hogy az utaskomfort növelésére piaci tőkét is bevonnának: a befektető felújítaná a pályaudvart, ezért a vasútüzemi területen kívüli részeket használhatná. Ilyen megoldás lehetne például a Déli pályaudvarnál. A kisebb vasútállomásokat a MÁV saját erőből fejlesztené – tette hozzá.

Kérdésre Lázár János elmondta, a Budapestet elkerülő V0-ás vasúti körgyűrű létrehozásába, illetve a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a belváros közötti vasúti összeköttetés megteremtésébe kínai tőke bevonása is szóba került, de ez utóbbinál reálisabb megoldásnak tartaná a hatsávos közúti összeköttetés kialakítását.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)